Masaż tajski klasyczny

Historia masażu tajskiego sięga dwóch i pół tysiąca lat p.n.e. i wywodzi się z tradycji buddyjskiej. U podstaw tego intensywnego zabiegu leży holistyczne ujęcie ciała i umysłu oraz dbałość o równowagę energetyczną organizmu.

Masaż ten stanowi połączenie technik stretchingu, akupresury oraz jogi pasywnej, często określany jest mianem jogi dla leniwych. Jest doskonałą alternatywą dla osób, które nie przepadają za bezpośrednim dotykiem dłoni, gdyż wykonywany jest w ubraniu, na materacu, bez użycia olejów czy innych środków poślizgowych. Zabieg ten powoduje rozładowanie napięcia skumulowanego w mięśniach, stawach i powięziach, pobudza układ krwionośny i limfatyczny. Wykonywany jest zarówno dłońmi jak i kciukami, nadgarstkami, przedramionami, łokciami, a nawet kolanami. Ponieważ jest to jeden z bardziej intensywnych zabiegów – masażysta oraz osoba masowana często zmieniają pozycję – jego efektem jest potężna dawka energii, polecany na dobry początek wymagającego dnia.


Jak wykonujemy masaż tajski:

Masaż odbywa się na specjalnym materacu na podłodze. Osoba masowana ma na sobie wygodne, nie krępujące ruchów ubranie. W pierwszym etapie następuje przygotowanie ciała, czyli jego rozgrzanie. Potem, za pomocą określonych technik kolejno „masujemy” poszczególne partie ciała. Całość zawiera sporo elementów opartych na stretchingu poszczególnych elementów. Masaż jest dość intensywny, nie ze względu na mocny docisk, ale na naprężenia ścięgien i powięzi. Ten rodzaj masażu jest szczególnie polecany sportowcom i osobom uprawiającym sport amatorsko, ponieważ świetnie oddziałuje właśnie na ścięgna i powięzi rozciągając je i uelastyczniając. Jeśli trenujesz – widzisz jak przyrasta twoja masa mięśniowa. Jeśli jednak nie zadbasz o ścięgna i powięzi – zakres twoich ruchów ulegnie znacznemu skróceniu, co w efekcie spowoduje mniejszą wydajność ruchu.

Wskazania do masażu:

Tradycyjny masaż tajski niweluje bóle pleców;
Znajduje zastosowanie przy wszelkich przykurczach mięśni czy ścięgien;
Doskonały w zwalczaniu bóli stawów, uelastycznia je zapewniając prawidłową ruchomość;
Radzi sobie nawet z bólami migrenowymi;
Wskazany przy wszelkich schorzeniach kręgosłupa oraz mięśni przykręgosłupowych;
Przyspiesza procesy regeneracji;
Poprawia jakość snuprzynosi ulgę w stanach ogólnego przemęczenia psychicznego, a nawet depresji;
Masaż ten ma zbawienny wpływ na procesy przemiany materii, poprawia perystaltykę jelit, wspomaga odtruwanie organizmu z toksyn;
Pobudza krążenie krwi i limfy co prowadzi do zwiększenia odporności;
Często polecany sportowcom przy kontuzjach i urazach, a także po długotrwałej chorobie czy wypadku, po ściągnięciu gipsu, przy stłuczeniach, skręceniach czy zwichnięciach – przyspiesza regenerację nadwyrężonych mięśni – uwaga na przeciwwskazania

Doskonały dla sportowców – dzięki zwiększeniu elastyczności ścięgien i powięzi możesz poprawić wyniki sportowe.


Dzięki stosowanym technikom, uciskom i częstym zmianom pozycji ciała – to najlepsza dawka energii na początek wymagającego dnia.

Wiemy już, że ten rodzaj masażu jest wyjątkowy. Czasem jednak, musimy przełożyć go na później, bądź zupełnie zrezygnować.


Jakie są przeciwwskazania do masażu:

  • gorączka i silne osłabienie organizmu
  • ostre stany zapalny, w tym ścięgien i stawów
  • wszelkie choroby skóry
  • choroby serca
  • pierwsze kilka dni po urazie, na przykład naderwaniu mięśnia, skręceniu stawu, stłuczeniach czy krwiakach
  • choroby zakaźne i wirusowe
  • choroby układu nerwowego – rwa kulszowa, udar mózgu, epilepsja
  • choroby kości – zaawansowana osteoporoza
  • menstruacja i ciąża
  • stan po spożyciu alkoholu lub narkotyków

Masaż tajski to doskonała alternatywa dla masaży tradycyjnych, olejowych.

tel. 882 512 774

ul. Widok 2 B (Zielona Dolina)

Centrum WIDOK

 

Umów się już dziś!